Τρίτη, Σεπτεμβρίου 27, 2005

Ο Pascale και το σκάκι (3)


-Με λένε Pascale.
Ο ξένος άπλωσε το χέρι σε μια εγκάρδια χειραψία.

Κάποιος που αντιδρά έτσι μετά από μια τέτοια ήττα, μπορεί να μην γίνει ποτέ ισχυρός σκακιστής, αλλά σίγουρα είναι άτομο συμπαθές.

Αφού συστηθήκαμε τον κοίταξα καλύτερα: ήταν μεσαίου αναστήματος. Γεροδεμένος, με κοντοκουρεμένο στρογγυλό κεφάλι και κλασική κοκκινωπή φάτσα. Φορούσε σανδάλια, βερμούδα και μια ξεβαμμένη κόκκινη φανέλα. Μιλούσε τέλεια αγγλικά με άνεση και αέρα κοσμοπολίτικο. Οι εκφράσεις του ήταν κομψές, σχεδόν παλιομοδίτικες. Όμως κάτι δεν μου κόλλαγε. Πρώτα απ’ όλα, παρά το όνομά του δεν μου έκανε για Γάλλος, έπειτα δεν μου έκανε για τουρίστας,και τρίτον, αν δεν ήταν τουρίστας τί στο διάβολο γύρευε στον πεζόδρομο μόνος του να παίζει σκάκι κι από που ξεφύτρωσε;

Μήπως Καναδός;
-όχι ,οχι, Γάλλος από τα βορειοδυτικά.
-και η προφορά;
Έχει ζήσει πολύ στη Βόρεια Αμερική, αλλά και αλλού, Απω Ανατολή, Αφρική...
(έτσι μάλιστα, κάτι γίνεται)

Ο Pascale όμως ήθελε ρεβάνς.Παίξαμε τελικά τρεις-τέσσερεις παρτίδες ακόμα που τις κέρδισα όλες(αρκετά δύσκολα) παρά το άθλιο σκάκι μου. Ο τύπος δεν ήταν άσχετος, απλά δεν είχε εμπειρία από αγωνιστικό σκάκι και του έλειπε η διάρκεια. Διαπίστωσα ότι διάβαζε σκακιστικά περιοδικά και είχε μελετήσει μόνος του αρκετές μονογραφίες για ανοίγματα! Μάλιστα μαύρος ενάντια στην Αγγλική του δεν κατάφερα να βγάλω μια θέση που να βλέπεται!

Κάποια στιγμή τα αγόρια έφυγαν και κανένα τεταρτάκι αργότερα μας άφησε και η Ναταλία.
«Αύριο έχουμε σχολείο»
(ουπς! Πάει ακόμα ο κόσμος σε τέτοια μέρη;)

Μείναμε μόνοι.Είχε αρχίσει να σουρουπώνει. Ο Pascale τεντώθηκε, πήρε μια βαθειά αναπνοή, κοίταξε γύρω του και μου είπε:
-Φίλε είσαστε πραγματικά πολύ όμορφα εδώ.
Προσπάθησα να ακολουθήσω το βλέμμα του. Οι καφετέριες είχαν γεμίσει, στα τραπέζια γύρω μας παρέες απο νέα παιδιά, φοιτητές οι περισσότεροι, συζητούσαν και γελούσαν ακατάπαυστα.
Πρόσεξα μερικές κοπέλες πραγματικά χαριτωμένες.
-Εννοείς τα κορίτσια;
Ο Pascale γέλασε.
-Βλέπεις; Είσαι τόσο συνηθισμένος σε αυτό, που ούτε καν το προσέχεις!
Έκανα διακριτικά μια δεύτερη προσπάθεια:
Στη μέση του πεζόδρομου ένας υπερυψωμένος διάδρομος που έφτανε μέχρι τις σκάλες που οδηγούσαν στο αρχαίο θέατρο. Δεξιά και αριστερά του διαδρόμου, ζαρντινιέρες με λουλούδια και πίσω τους τα τραπεζάκια από τις καφετέριες και τα μπαράκια. Πάνω από τα κεφάλια μας, αντί για τέντα, μια οροφή από αναρριχητικά φυτά, τα μεγάφωνα να παίζουν James και όλα αυτά λουσμένα στο πορτοκαλί φως του ηλιοβασιλέματος.

Η αλήθεια είναι ότι το σκηνικό ήταν όμορφο, μα δε πίστευα ότι ο Pascale αναφερόταν μόνο στη ζεστασιά του τοπίου.
Τί ήταν λοιπόν αυτό που δεν μπορούσα να καταλάβω;

(η συνέχεια στο επόμενο).

6 σχόλια:

. είπε...

It

gkarkamelious είπε...

Με λένε Αριστείδη...
... και δεν είμαι ούτε καναδός
... ούτε πρώσσος
...ούτε ελβετός
ειμαι απλά ένας περιπλανώμενος cowboy που όταν σουρουπώνει παίζω μελωδίες με μια παλιά φυσαρμόνικα που μου έκανε δώρο ο παππούς μου.
Πίλλια αν πρόκειται να συνεχίσεις έτσι πες μου να βάλω χρέωση μέσω πιστωτικής κάρτας προκειμένου να διαβάζει ο κόσμος τα τετ α τετ σου με τον Πασχάλη.

Αριστείδης ο Ακριβοθώρητος

Andreas Andreou είπε...

[ASXETO]
Simfona me tin panta ekgiri basi tis eso,
poios exei gene8lia simera???

o filtatos PANMAS!

Xronia polla loipon...

. είπε...

Ω, να του κάνουμε δώρο μια ομάδα!

Ανώνυμος είπε...

paroti tha eprepe tetoia wra na koimamai, kathws eixa mia polu kourastiki mera, apofasisa telika na vgw. to kefali mou ponaei akomi apo to ena kai mono poto pou ipia kai fainetai pws exw ksagripnisei. opote, kati tetoies wres, pou tha anatreksei kaneis gia na perasei epikodomitika ti nuxta tou, an oxi sto tales of ales?

to keimeno to eixa diavasei edw kai meres. thewrisa omws oti tha eprepe na to ksanadiavasw deuteri kai triti fora, prin provw sw sxolia. tha itan eksallou adiko na grapsw o,ti mou erxete sto mualo, etsi apla gia na dilwsw kati, h gia na kanw aisthiti tin anwnymi parousia mou.

kale mou pillius, i alitheia einai oti grafeis kala. auto allwste tha sto exoun pei kai alloi. eisai arketa realistikos kai exeis tin ikanotita na dimiourgeis eikones, kati pou einai proson, eidika an anaferesai se mesous anagnwstes. episis, proseksa oti grafeis arketa sto prwto proswpo. tautizeis ton afigiti (narrator) me ton hrwa (hero) sou. den apostasiopoieisai apo to keimeno, alla perneis sigekrimeni thesi. Se auti tin periptwsi prepei na prosexeis panta ta ekseis: prepei o anagnwstis, theatis etc na mporei na tautistei me ton hrwa, alliws tha stamatisei tin anagnwsi, kai episis prospathise na kratas tin "isorropia" tou hrwa: o hrwas sou den prepei na einai oute katw apo to meso oro anthrwpou, alla oute kai polu panw, kanontas ton yperopti kai allazona. (sto keimeno, ekeino to sxolio gia to pws epaizes skaki, einai ligo peritto). gia tin wra, exw periergia na dw pou tha kataliksei i afigisi. an auto einai to trito meros apo to keimeno sou, that mporouses na paratheseis kai ta alla duo kai na einai i "ntelikati skepsi" mou pio oloklirwmeni?

episis, mporeis na me rwtiseis perissotera kapoia stigmi, kathws kai na mou dwseis kai alla deigmata grafis sou na diavasw. Sta prwta 10 keimena ta sxolia einai dwrean.

Elpizw na min se kourasa, alla antithetws na se voithisa.

pillius είπε...

τα δύο προηγούμενα μέρη βρίσκονται στα αρχεία("το παρελθόν θυμήθηκα") στο μήνα Σεπτέμβριο.